Data publikacji: 14-10-2017 roku

Jak schudnąć bez wyrzeczeń

Te sposoby pomogą Ci łatwiej zrzucić nadmierne kilogramy

acai

Marzysz o szczupłej sylwetce bez wypukłego brzucha i fałdek? Choć odchudzanie zwykle kojarzy się z ograniczeniami i masą wyrzeczeń, droga do upragnionej sylwetki wcale nie musi być trudna ani żmudna. Poznaj sprawdzone sposoby, które w naturalny sposób pomogą Ci systematycznie pozbywać się zbędnych kilogramów.

1. Odchudzające owoce acai

Jeśli chcesz schudnąć, owoce powinny stanowić ważną część codziennego menu, ponieważ w większości nie są zbyt kaloryczne, a zawierają błonnik, witaminy oraz cenne mikroelementy wspomagające starania o szczupłą sylwetkę. Szczególnie polecanym owocem, który warto znać i jeść w trakcie odchudzania, są jagody acai. Wykazują bowiem silne działanie przyspieszające przemianę materii i ułatwiają spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Często można znaleźć je w suplementach na odchudzanie, jednak ich działanie jest skuteczne tylko wówczas, gdy owoce są oryginalne, a stężenie acai wynosi więcej niż 94%.

WAŻNE: Najlepiej wybierać te jagody acai, które były poddawane suszeniu rozpyłowemu, bo tylko wtedy zachowują wszystkie najcenniejsze wartości podczas długiego transportu do Europy.

2. Pij dużo wody i zielonej herbaty

Picie sporej ilości wody (minimum 2 litry dziennie) wspomaga skuteczne odchudzanie i zmniejsza apetyt na podjadanie niezdrowych przekąsek. Jeśli zależy Ci na wysmukleniu figury, pamiętaj o noszeniu przy sobie butelki z wodą i sięgaj po nią tak często, jak to możliwe. Korzystny wpływ na sylwetkę ma także zielona i czerwona herbata – posiadają one właściwości pobudzające, przyspieszające trawienie i zapobiegające odkładaniu zbędnej tkanki tłuszczowej. Postaraj się zamienić słodką kawę ze śmietanką na zdrowe, niesłodzone herbatki a szybko zauważysz, jak korzystnie odbije się to na Twojej figurze.

3. Ruszaj się

Najkorzystniejsze dla odchudzania są ćwiczenia aerobowe, bo pozwalają spalić nawet 600 – 800 kcal w godzinę (dotyczy to np. biegania, aerobiku, jazdy na rowerze czy rolkach). Na początek jednak wystarczy, że zamiast windy zaczniesz wybierać schody, albo w drodze do domu wysiądziesz na wcześniejszym przystanku, by urządzić sobie krótki spacer. W aktywności ruchowej podstawa to regularność. Jeśli więc planujesz wspierać swoje odchudzanie np. jazdą na rowerze, to zadbaj o to, by przejażdżki odbywały się 2-3 razy w tygodniu, a nie 2-3 razy w miesiącu.

4. Nie rezygnuj z tłuszczu

Unikając wybranych składników odżywczych warto pamiętać, że nie wszystkie tłuszcze są złe. Jeśli planujesz dietę, nie wykreślaj z niej zdrowych tłuszczów wielonasyconych – ich działanie wspomaga pracę organizmu, a zbilansowana dieta jest podstawą zdrowego i naturalnego odchudzania. Możesz więc bez obaw sięgać po ryby – są cennym źródłem omega-3 – równie ‘bezpieczny’ tłuszcz znajdziesz także w oliwie z oliwek, orzechach i awokado. Jeśli sięgasz po produkty mleczne – zadbaj o to, by rzeczywiście miały obniżoną zawartość tłuszczu, o czym nie zawsze świadczy marketingowe hasło „light”.

5. Pokochaj błonnik i warzywa

Uwzględnienie produktów bogatych w błonnik w codziennym menu to prosty sposób na skuteczne obniżanie masy ciała. Błonnik zapewnia bowiem sprawną pracę jelit i uczucie sytości, dzięki któremu nie masz ochoty na kaloryczne przekąski. Znajdziesz go w pełnoziarnistym pieczywie, płatkach śniadaniowych, warzywach strączkowych, bananach, śliwkach czy kukurydzy. Sięgając po warzywa, wybieraj głównie te, które można jeść na surowo. Szczególnie warte polecenia są świeże ogórki, pomidor, seler, marchew, kalafior papryka i rzodkiewka.

PROSTY TRIK: Przygotowując posiłki, przeznaczaj co najmniej połowę talerza na warzywa. Mięso czy białko powinno stanowić zaledwie 1/3 całej porcji.

6. Zrezygnuj ze słodzonych napojów

Mowa tu nie tylko o sokach owocowych, które coraz częściej dosładzane są zwykłym cukrem, ale przede wszystkim o kolorowych napojach gazowanych. Bąbelki dodatkowo sprzyjają pojawianiu się wzdęć, a zawarty w nich cukier odkłada się w komórkach tłuszczowych tworząc niechciane fałdki. O wiele lepiej zainwestować w porządny blender czy wyciskarkę, dzięki którym samodzielnie przygotujesz w pełni naturalne i zdrowe soki.

7. Ogranicz picie alkoholu

Niektóre napoje alkoholowe (zwłaszcza czerwone wino) mają korzystny wpływ na zdrowie i sylwetkę – jednak tylko w umiarkowanych ilościach. Problem w tym, że alkohol zwykle pije się w ilościach nadmiernych, a ich kaloryczność jest stosunkowo wysoka. Butelka ciemnego piwa to przeważnie 250 – 300 kalorii, szklanka whisky z colą – około 250 kalorii, kieliszek słodkiego wina – około 170 kcal, a najbardziej kaloryczne są wszelkiego rodzaju likiery – nawet 190 kcal w 50 ml! Kilka drinków to więc często równowartość kaloryczna obfitego posiłku. Co więcej, alkohol najczęściej wzmaga apetyt na przekąski (chipsy, paluszki, fast-foody), co dodatkowo podnosi wartość spożytych kalorii.

8. Mięta ma moc

Jeśli najdzie Cię ochota na słodką przekąskę, warto mieć pod ręką miętowe gumy do żucia. ‘Oszukają’ one Twój mózg, a świeży, miętowy smak oddali apetyt na niezdrowe smakołyki. Warto też, jeśli to możliwe, myć zęby po każdym posiłku – efekt będzie podobny, bo utrzymujący się w jamie ustnej miętowy posmak będzie wstrzymywał Cię przed sięgnięciem po słodycze, a przy okazji zadbasz o zęby.